zaterdag 27 februari 2010

Duffle coat

Na lang zoeken bij google naar een goede naam van de jas. Eindelijk gevonden en de jas heet "Duffle coat" zie je veel meer de afbeeldingen via google.Ik heb de dikke map "knip-mode" uit Bieb gehaald en de patroon verkleind en gekopieerd. De jas is met de hand genaaid. Ik ga nog een donkere grijs jas maken.

After a long search at google for a good name of the jacket. Finally found the jacket and hot'Duffle coat' see more images via google.I have the thick folder "flash mode" and the cartridge removed from library reduced and copied.The jacket is sewn by hand. I still make a dark gray coat.


De houten knoopjes is van fimo gemaakt.
The wooden buttons made from fimo.


de prinsesjes Irene, Christine, Beatrix en Marijke er in 1952

the princesses Irene, Christine, Marijke and Beatrix in 1952

15 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie jas geworden Lisette, zo eentje heb ik vroeger ook nog gehad! Knap werk!
    Leuk met die foto van de prinsessen,
    groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Its great, Lisette, makes your hall look very autentic! Duffelcoats are very in right now, and I also had one in the 60´ties ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very nice duffelcoat. You have made it so perfect:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love the old fashioned button ties! Great job Lisette!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt, Lisette, heel leuk zo'n jas aan de kapstok

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De jas is geweldig Lisette en zow mooi gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal geweldig, leuk ook met die oude foto erbij van de prinsesjes!
    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lisette wat een knap stukje werk,heel goed, staat ook zo echt aan de kapstok, gewoon prachtig!.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lisette quien no ha tenido una trenka de pequeña? Es un trabajo perfecto, me gusta muchisimo y los botones¡¡¡ un buen trabajo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lisette,prachtige jas,ik ken deze jassen met de naam Houtje-touwtje jas. Zo noemde wij ze altijd toen ik nog bij Benetton werkte.

    Je hebt de jas echt zo mooi gemaakt,ik zou het bijna willen aantrekken!

    X,Sab

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wou hetzelfde als Sabiha zeggen: wij noemden die jassen ook een houtje-touwtje jas. Erg leuk gemaakt! Mijn zus had precies zo eentje, zelfs dezelfde kleur!

    Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet DAT Houtje Touwtje jas heet. Maar je kan niet vinden bij google afbeeldingen voldaan.
    Ik draag een jas Camee (NEP) hi hi. Maar het is wel lekker warme jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lisette je hebt een prachtige jas aan de kapstok hangen. Zo mooi gemaakt en inderdaad jeugdherinneringen. De sluiting met de knopen is ook helemaal zoals het hoort.

    Lieve groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen